بررسی وضعیت بازار فولاد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بنا بر تحقیقات میدانی، روز گذشته بازار فولاد باز هم روند کاهشی قیمت‌ ها را از سر گذراند تا در چندمین روز پیاپی ریزش، این روند نزولی را تداوم بخشد. قیمت‌ ها در بازار کنونی فولاد به دلیل تعطیلات پیش روی خرداد و نبود خریدار واقعی، توسط خریدار تعیین می‌ شود و نقش فروشنده در این میان کمرنگ شده است؛ در واقع روند تعیین قیمت از سوی خریدار به دلیل تعداد زیاد فروشنده‌ ها در این بازار است.

مشاهدات نشان می ‌دهد که بازار فولاد به روند متعادل قیمت نزدیک نمی‌شود؛ یعنی یا به سمت افزایش‌ های بی‌ پشتوانه یا کاهش‌های پی در پی حرکت می‌کند. طی روز گذشته با باز شدن بازار از ابتدای روز تا ساعت ۱۴، قیمت ‌ها در حدود ۲۰۰ تومان در هر کیلو کاهش پیدا کرد که بطور میانگین رقم ۱۰۰ تومان کاهش قیمت در هر کیلو را نشان می‌داد، جو کنونی بازار به گونه‌ای است که رقابت منفی بر سر فروش در میان عرضه‌ کننده‌ ها و فروشنده‌ های مصنوعات فولادی شکل گرفته است، به این معنا که مسابقه تخفیف توسط آنها به وجود آمده است.
به گفته فعالان بازار عرضه‌ کننده‌های کنونی در فضای بازار،‌ کسانی هستند که پیش از این از بورس کالا خرید کرده ‌اند و در این برهه مسابقه فروش گذاشته ‌اند. در این میان تعداد فروشنده باعث تخفیفات بیشتر شده است. در این باره هفته پیش رو و آخرین هفته خرداد انتظار هیچ‌گونه افزایش قیمتی در بازار فولاد وجود نخواهد داشت. رقابت منفی تخفیف‌های بی‌پشتوانه در بازار کنونی فولاد مانند برهه‌ های افزایش بی‌ رویه قیمت در این بازار شده است که هرچند یکی در قطب مثبت و یکی در قطب منفی رشد می‌کنند؛ ولی از لحاظ نداشتن خاستگاه منطقی این دو رویه را می‌ توان یک سو و مشابه دانست.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: